Handelsbetingelser

Handelsbetingelser
Følgende betingelser er altid gældende, når du handler hos Ansvarli ApS

Generelle oplysninger
Ansvarli ApS
CVR-nr.  40523588
Nordvestvej 20
9000 Aalborg
info@ansvarli.dk
(+45) 3079 5801

Etableret år 2019

Priser
Alle de viste priser på ansvarli.dk vises inkl. moms. De indeholder ikke kreditkortsafgifter og/eller andre afgifter, gebyrer eller fragt. Disse vil altid blive oplyst til fulde inden afslutningen af købet.

Levering
Vi sender din ordre hurtigst muligt, og du kan derfor regne med at have varen i hænde i løbet af 1-3 hverdage efter ordremodtagelse. Hvis varen ikke er på lager, forlænges leveringstiden.

Leveringsmetoden vælges af køber under bestillingen.

Ansvarli.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark eller GLS. I tilfælde af meget forsinkede eller udeblevne leveringer, fremsender ansvarli.dk en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks eller GLS målsætning om dag-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 5 dage.

Alle varer leveres kun så længe lager haves, og der tages forbehold for restordre samt udgåede varer. Der tages altid forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.

Der leveres ikke varer til Færøerne, Grønland og udlandet.

Faktura
Vi lægger altid en faktura ved din bestilling. Fakturaen bør du gemme i tilfælde af en reklamation.
Hvis du dog ønsker at få gensendt din faktura, er du velkommen til at kontakte os på  info@ansvarli.dk.

Fuld returret
Ansvarli.dk yder 14 dages fuld fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer.
Fortryder du købet har du 14 dage efter den dag, du modtog dine varer til at returnere varen.
Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.
Varer, der returneres, må ikke være brugte eller beskadigede, og skal returneres i original emballage.
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Du bedes vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene retur, gerne skrevet på en kopi af faktura.
Yderligere bedes du oplyse dit registreringsnummer og kontonummer, så beløbet kan blive tilbageført til din bankkonto hurtigst muligt.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning
Enhver vare kan byttes indenfor 14 dage. Du skal selv betale fragten for varer, der returneres.
Ansvarli.dk sender din ombyttede vare fragtfrit. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget.
Varer, der returneres, må ikke være brugte eller beskadigede, og skal returneres i original emballage.
Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer samt hvilken vare, du ønsker i stedet.
Varer kan kun ombyttes til varer til samme eller lavere pris (så får du restbeløbet udbetalt). I dette tilfælde bedes du oplyse dit registreringsnummer og kontonummer, så beløbet kan blive tilbageført til din bankkonto hurtigst muligt.

Ønskes en vare til en højere pris, bedes du afgive en ny ordre.

Forkert adresse eller ej afhentet pakke
Skriver du en forkert adresse eller undlader oplysninger, der gør at Post Danmark eller GLS ikke kan levere din pakke, eller at du ikke afhenter den på din lokale pakkecentral indenfor den angivne tid, så den bliver sendt retur til Ansvarli, vil du komme til at hæfte for et ekspeditions- /fragtgebyr på kr. 50,-, hvis vi skal sende varen til dig igen.
Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig, at du har indtastet de korrekte oplysninger, så Post Danmark eller GLS har mulighed for at aflevere din pakke.

Reklamation
Ansvarli.dk yder 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende mangler der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.

Reklamation over fejl og mangler skal meddeles ansvarli.dk indenfor rimelig tid efter, at fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.

I forbindelse med reklamationssager afholder ansvarli.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Returvarer bedes vedlagt information om dit navn, fakturanummer og hvad, der er galt med varen.
Varer, der returneres med reklamation, bliver erstattet af en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen og konklusion på reklamationen.
Haves erstatningsvare ikke, vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Den defekte vare sendes til:
Ansvarli ApS
Nordvestvej 20
9000 Aalborg

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettes til info@ansvarli.dk eller telefon: (+45) 3079 5801 inden det defekte produkt returneres.

Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Refusion sker ved en bankoverførsel til din bankkonto. Ansvarli.dk har til dette brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer til din bankkonto.

Kreditkortbetaling
Ansvarli.dk modtager flg. betalingsmetoder:
- Dankort
- VISA
- Mastercard
- Maestro
- Visa electron
- MobilePay
- Bankoverførsel

I betalingsfasen får du oplyst hvilke varer du har bestilt samt den samlede pris. Når du vælger at gå til kassen, bliver du ført til en krypteret og sikker server, hvor du indtaster følgende (vi benytter QuickPay som betalingsservice):
- Kreditkortnummer
- Udløbsdato
- Kontrolcifre (Findes bag på dit kort)

Herefter trykkes på 'Godkend'.
Beløbet trækkes først på din konto, når varen sendes fra ansvarli.dk
Såfremt du ikke udfylder disse felter korrekt, kan ansvarli.dk ikke gennemføre din bestilling.
Du vil ved bestilling modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvor du kan printe din faktura ud.

Sikkerhed
Når du har samlet de varer, du ønsker i indkøbskurven, og er klar til at betale, bliver du automatisk omdirigeret til en sikker server (vi benytter QuickPay som betalingsservice).
Herfra foregår kommunikation mellem dig og serveren, som er krypteret med SSL (Secure Socket Layer)-kryptering.
Denne kryptering sikrer, at ingen kan aflytte eller opsnappe de informationer, du indtaster.
Selve transmissionen er godkendt af PBS, og sikrer dig den størst mulige sikkerhed omkring transaktionen.
Når du befinder dig i en sikker zone, vises i bunden af dit browservindue et lille "Secure"-ikon. (Læs evt. mere om betaling på nettet på https://quickpay.net/dk/)

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på ansvarli.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse

Vi foretager udelukkende registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos ansvarli.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til ansvarli.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos ansvarli.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig.
Disse rettigheder har du efter Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@ansvarli.dk

Cookies
På ansvarli.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Ansvarli.dk drives af Shopify. Information om anvendte cookies kan findes her: https://www.shopify.com/legal/cookies

Bilæggelse af strid
Hvis du vil klage over dit køb skal du rette henvendelse til info@ansvarli.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Har du øvrige spørgsmål vedr. disse handelsbetingelser kan du rette henvendelse til ansvarli.dk via e-mail info@ansvarli.dk

Senest opdateret 01-11-2019